Building Business met facadefilm

//Building Business met facadefilm

Building Business met facadefilm

Sign+ Magazine 02-2018

Zelfklevende folie op een kozijn? Zo’n tien jaar geleden werd je nog argwanend aangekeken bij het idee.

Hoewel er al sinds het jaar 2000 façadefilms worden aangebracht op buitenkozijnen was dit voor de vastgoedbranche heel lang een onbekend fenomeen. En onbekend maakt onbemind. Veel schildersbedrijven haalden hun neus op voor ‘stickers’ in plaats van hun mooie schilderwerk. Maar het tij lijkt gekeerd en de vastgoedbranche begint de voordelen van folietoepassingen in de bouw te ontdekken. Façadefilms blijken dé oplossing voor het omkleuren van kunststof en aluminium.

Met schilderwerk krijg je gewoon niet zo’n mooi, strak en duurzaam resultaat. Niet alleen renovatiebedrijven gaan massaal aan de slag met folie, ook bij de wat kleinere aannemers- en schilderbedrijven groeit de vraag gestaag.

Andere wereld

En dat merken veel signbedrijven doordat ze steeds vaker een aanvraag krijgen uit de vastgoedmarkt. Veel signmakers stellen zichzelf daarom terecht de vraag: Gaan we in deze markt duiken? Of laten we hem aan een ander over? Want één ding is zeker, áls je iets doet, moet je het goed doen.

In feite bied je aan de oude vertrouwde schilderbeurt te vervangen door een laag folie. Hoewel het de beste oplossing is voor aluminium en kunststof, betekent dit nogal een mindset voor het schildersbedrijf.

“Wat? Plakplastic? Is dat wel degelijk genoeg?” Maar er is óók een mindset vereist voor de signmaker. Je begeeft je in een andersdenkende wereld.

Onderhoud

In de bouwwereld is het doel van een schilderbeurt niet alleen esthetisch. Een nieuwe laag verf biedt ook onderhoud en bescherming voor de ondergrond. Het pand moet er na de opknapbeurt weer een aantal jaren tegen kunnen. Deze eigenschappen – duurzaamheid, onderhoud, bescherming van de ondergrond – wil men ook zien bij folie. Schilder- en renovatiebedrijven zullen dus zeker geïnteresseerd zijn als je een product aanbiedt dat 10 jaar garantie biedt (en een nog veel langere levensduur).

Verder lezen? Download hier het PDF van het volledige artikel.

 

2018-03-08T14:48:13+00:00
Appcademy levert training, advies, adviesrapportage, begeleiding, cursus, opleiding aan ondernemingen die zelfklevende folies en -verfsystemen bieden. De workshops folieapplicatie techniek, carwraptechniek en schilderen met folie, leren je carwrapfolie, AveryDennison facadefolie, facadefilm, Sikkens DryFilm MP aanbrengen, appliceren, beplakken, kleven, coaten, foliëren op gevelelementen, meubilair, keukens, keukenkasten, deuren, wanden, vloeren, muren, plafonds, ramen, ruiten, gevels van RVS, staal, geanodiseerd aluminium, gemoffelde poedercoating, kunststof, glas, PVC, HPL plaatmateriaal, trespa, e.d. De trainingen marketingstrategie, verkooptechniek en projectaanpak en calculeren met folie leren je groeien in marktaandeel, handiger verkopen en problemen voorkomen bij de uitrol van projecten. Training voor de directeur, verkoper, folie applicateur, foliemonteur, signmaker, schilder, werkvoorbereider, calculator, planner, docent, leerkracht, e.d. Carwraps, boatwraps, buildingwraps, reclamecampagnes, worden door wagenparkbeheer, architecten, woningcorporaties, verenigingen van eigenaren, makelaars, vastgoedbeheer, woningcorporaties, retail organisaties graag uitbesteed bij professioneel getrainde bedrijven.
Translate »