Geld verdienen met carwrapping

Heb je een bedrijf in carwrapping en foliemontage? Of wil je graag starten als zelfstandig bedrijf, als foliemonteur, signmaker of carwrapper? Dan heb je een heel leuk en uitdagend vak gekozen!

Van carwrappen je vak maken?

Als je carwrapper wilt worden is het belangrijk dat je de noodzakelijke carwrap technieken beheerst. Je moet een carwrap kunnen aanbrengen zo strak als spuitwerk. En uiteraard moet je de technieken beheersen zodat je klachten voorkomt. (zoals bijvoorbeeld het loslaten van folie langs randen en in profielen).

Je carwraptechnieken goed beheersen is waarschijnlijk wel stap 1. Veel beginnende carwrappers volgen daarom de training carwraptechniek. Meer info over deze training vind je hier.

(tekst gaat door onder de foto)

 carwrap training appcademy

Kosten carwrapping

Tijdens die cursus “Carwraptechnieken” leer je niet alleen alle belangrijke technieken, je krijgt ook informatie wat je kan rekenen voor carwrapping. Wat kost een carwrap? Als je op internet zoekt naar wat andere carwrapbedrijven rekenen voor carwrapping, vind je de meest uiteenlopende tarieven.

wat kost dat

Tijdens de carwraptraining ontvang je informatie hoe je je tarief voor carwraps kan uitrekenen en hoe je de prijs kan verdedigen naar je klant. Je hoort wat redelijk is en wat de addertjes onder het gras zijn.

Carwrapfolie kopen

Appcademy verstrekt na de training carwraptechnieken ook adressen waar je professionele carwrapfolie en carwraptools kunt inkopen na vertoon van het Appcademy certificaat. Maar dan… De technieken beheers je. Je kunt goed carwrappen. Je kunt professionele folie inkopen. Het is nu belangrijk dat klanten jou en jouw bedrijf gaan weten te vinden. Hoe krijg je als carwrapper klanten zodat je er echt je job van kan maken? Hier volgen wat tips:

Social media

Een inkoppertje. Maar het is wel waar. Social media is tegenwoordig echt onmisbaar. Waarschijnlijk heb je al diverse privéprofielen, maar start ook een goed (zakelijk) profiel op Linkedin, Facebook en Instagram. En als je denkt dat jouw klanten er zitten ook op alle andere social media.
slechte profielfotoHeel belangrijk: Zorg voor een goede profielfoto. Denk aan hoe je wilt overkomen op jouw doelgroep aan klanten. Bedenk dat je klanten meestal op zoek zijn naar iemand die betrouwbaarheid en vakmanschap uitstraalt.
Tip: Gebruik die profielfoto op ál je sociale media. Mensen gaan je door de herhaling makkelijker herkennen, en dat is wat je wilt.

(Bij de foto: wat je zelf erg leuk, hip, grappig en creatief vindt, stoot misschien potentiële  klanten af.)

Vrienden en bekenden

help elkaar op sociaal media

Een spiegeltje carbon wrappen voor je neef, een dakje zwart plakken voor je oom. Dit soort vragen krijg je vaak vanzelf wel van je familie, vrienden en bekenden. En helaas, dit zet financieel meestal niet veel zoden aan de dijk. Maar je kunt deze klusjes wel gebruiken om mooi fotowerk te maken. En dat fotowerk kan je gebruiken op je website en social media. Als je nu ook nog die oom en dat neefje vraagt een goede foto met een positieve reactie te posten op diverse sociale media heb je er al wat meer aan.

Je voormalige werkomgeving

Het (hopelijke) voordeel, bij je voormalige werkomgeving kennen ze je al. Denk aan collega’s of opdrachtgevers. Mail of bel ze, en vertel waar je mee bezig bent en vraag of je wat voor hen kan betekenen. Voeg ze toe aan je contacten op social media.

Tip: Schrijf je (gratis) in op Sign2sign

Sign2sign.nl is een gratis platform van en voor de sign. Hier vinden reclamebedrijven foliemonteurs en carwrappers. Je kunt je gratis inschrijven, je presenteren, invullen welke skills je hebt en welke trainingen je hebt gedaan. Inschrijven kan je doen via deze link. En als je meer info en achtergrond info zoekt, dat vind je hier.

Website

Naast social media is een website onmisbaar. Je website is het visitekaartje van je bedrijf dus moet er perfect uitzien. De meeste starters kunnen geen kapitaal in hun website steken. Maar bedenk wel: Als je website onprofessioneel is, is dat de uitstraling die je maakt op je potentiele klanten.

(tekst gaat door onder de foto)

slechte website

Natuurlijk kan je zelf aan de slag. Maar bedenk, grafische vormgeving, logo’s maken en websites bouwen is echt een vak. Onderschat het niet, en overschat ook je eigen grafische kwaliteiten niet. Kortom, neem je website en logo ontwerp heel serieus.
Tip: Als je een website laat bouwen denk dan goed na over het totaal concept. Je website is niet alleen je visitekaartje, het moet ook aanzetten tot aktie. Namelijk jouw product kopen. Denk goed na over je doelgroep. Wie is jouw doelgroep, wat zou jouw doelgroep willen weten, welke termen zouden ze wel en niet begrijpen, wat moet er uitgelegd worden.

Nieuwe klanten en world wide famous

Je uiteindelijke wens is ongetwijfeld een carwrapbedrijf te worden waar de klanten, als bijen op de honing, vanzelf op af komen. Hoe pak je zoiets aan? Als je op internet gaat googlen vind je vele bedrijven die carwraps en carwrapping aanbieden. Als je een carwrapping bedrijf wilt beginnen moet je dus op de een of andere manier zorgen dat je opvalt tussen alle andere aanbieders. Hoe doe je dat?

Belangrijke vragen

Tijdens de training “marketing en verkoop in de sign” wordt uitgebreid in gegaan op o.a. de volgende vragen:

  • Hoe zorg je dat klanten bij jouw bedrijf kopen (in plaats van bij de concurrent).
  • Hoe zorg je dat je beter vindbaar bent tussen alle anderen
  • Welke marketinginstrumenten kan ik gebruiken waardoor ik meer klanten krijg?
  • En, als je een geïnteresseerde klant hebt, bv door een offerte aanvraag. Hoe zorg je dat deze klant bij jouw bedrijf gaat kopen en niet naar de concurrent gaat. (verkooptechniek)

Deze onderwerpen en nog veel meer worden besproken tijdens de 1 daagse training “marketing en verkoop in de sign”. De training is speciaal geschreven voor bedrijven werkzaam in de sign, zoals carwrappers, reclame- en sign- ondernemingen.

Meer informatie over deze training (marketing en verkoop in de sign) vind je hier!

marketing en verkoop appcademy

Bij de foto: Tijdens de training “marketing en verkoop in de sign” ontvang je een naslagmap. Hierin kun je aantekeningen maken voor een actieplan in jouw bedrijf.